piątek, 29 sierpnia 2014

Chwila, to ile on ma lat? - Liczenie lat w Korei, a liczenie lat u nas.

    Jak widzicie wracam do ''branży". Nie wytrzymałam bez bloga i oto jestem. Jednak tym razem moje posty będą zupełnie inne. Nie zamierzam publikować piosenek, których nie mogę słuchać. Koniec z byciem na bieżąco. Wrzucę tu coś od czasu do czasu przy okazji notki tematycznej.
    Tak, dobrze widzicie. Zamierzam zająć się czymś co sprawi mi większą przyjemność, a mianowicie postami tematycznymi. Mam nadzieję, że one również przypadną Wam do gustu.
    No to zaczynamy. :) 




    Zapewne wiele razy odnieśliście wrażenie, że wasz idol nie jest do końca pewny ile ma lat. Przecież wchodzicie w internet i dokładnie czytacie ''22 lata'', jednak on zapiera się, że 23. Wchodzicie na inną stronę i znowu nieszczęsne 22. Liczycie na kalkulatorze, ale wciąż bez zmian. W końcu stwierdzacie, że wytwórnia podała błędne informacje. No cóż, zdarza się nawet najlepszym. Mimo to zauważacie, że coś jest nie tak. To już któraś z kolei gwiazda, która nie wie ile ma lat. 
   Patrząc na to okiem Koreańczyka, sytuacja wygląda zupełnie inaczej. System liczenia lat w Korei, mocno różni się od naszego. 
   Rodząc się jesteśmy na "poziomie zerowym", rodząc się w Korei mamy już jeden rok w plecy. Przebywając w łonie matki kończymy roczek i nie ma wcale znaczenia czy zostaliśmy urodzeni po 9, czy 8 miesiącach. 
    Załóżmy, że mamy rok 2005. Osoba urodzona w 1995 roku miałaby u nas dziesięć lat, jednak w Korei miałaby ona jedenaście lat.
    A co jeśli gwiazda dodała sobie aż dwa lata, tym razem to musiał być błąd. Nic bardziej mylnego. Wciąż zakładając, że mamy 2005 rok, kobieta zachodzi w ciążę w marcu i rodzi w grudniu. Dziecko ma już jeden roczek do przodu, gdy nagle przychodzi styczeń (2006). Dopiero co urodzony noworodek ma już dwa lata. W styczniu 2007 roku zamiast roczku ma już trzy lata!
    Pewnie zastanawiacie się o czym pisze. Zacznę od początku. My, urodziny obchodzimy co roku, w dniu naszego przyjścia na świat. Oczywiście w Korei robią to samo, jednak rok dodawany jest z początkiem nowego roku, nie dniem naszego urodzenia. W skrócie: z pierwszym stycznia, starzeją się wszyscy. Patrząc na to w ten sposób, dziecko urodzone 31 grudnia 2005 roku dzień później ma już dwa lata. 
    Oczywiście nie każdy liczy swój wiek w ten sposób. Zauważyłam, że wiele gwiazd nie stosuje się do tej zasady, ale są też tacy, którzy bez mrugnięcia okiem dodają sobie lat. 
    Nie wiem, jak sprawa ze starzeniem się w styczniu wygląda na tle prawa, dokopałam się jednak do informacji na temat cenzury i ograniczeń wiekowych. Skoro rodząc się mamy już rok, limity zostały przesunięte wyżej. 
  • Pójście do szkoły po raz pierwszy - 8 lat. 
  • Palenie, picie i treści przeznaczone dla dorosłych - od 19 lat
  • itd.

    Mam nadzieję, że ten post jest pomocny, szczególnie dla początkujących kpop'erek. 
Dziękuję za uwagę i mam nadzieję, do zobaczenia. :)

    



PS. Kala, podam ci adres i czekam na harem. ^^


   

2 komentarze:

  1. Bardzo przydatny post i kolejne cenne informacje ;D Ale gdybym była na miejscu takiego idola odejmowałabym sobie lat, a nie dodawała ;D takie moje skromne stanowisko w tej sprawie XD

    OdpowiedzUsuń
  2. Shiro cieszę się, że wróciłaś i będziesz robić to co sprawia ci przyjemność. <3

    Post bardzo przydatny. Czasami jak oglądałam jakieś wywiady lub programy to już głupiałam. Teraz już rozumiem o co w tym wszystkim chodzi. Zawsze myślałam, że po prostu dodaje się rok, ale to nie zawsze się sprawdzało. Dziękuję bardzo. ;)

    OdpowiedzUsuń