wtorek, 23 grudnia 2014

M&A - Noragami

Yato - pomniejszy bóg do wynajęcia za 5 jenów, zbiera pieniądze za które chce zbudować własną świątynie. Póki co stołuje się w koszach restauracji i sypia kątem w świątyni boga nauki. Pewnego dnia przyjmuje za zadanie odnalezienie zagubionego kota. W pogoni za nim wybiega na ulicę wprost pod koła samochodu. Zdarzenie widzi Hiyori - uczennica szkoły średniej. Niezwłocznie rusza na ratunek Yato. Po zdarzeniu dziewczyna odkrywa prawdziwą tożsamość (rzekomo uratowanego) chłopaka. Co gorsze odkrywa, że czasem jej dusza, ot tak, potrafi opuścić ciało. Bóg decyduje się pomóc jej w powrocie do normalności, co zapoczątkuje wiele dziwnych wydarzeń. Pomagać im będzie świeżo upieczona święta broń - Yukine.






85% ŚWIĘTEGO KLIMATU



Plusy:
+OPENING (bo Hello Sleepwalkers XD)
+projekty postaci
+animacja
+klimacik



Minusy:
-rozwój fabuły
-opanowanie Hyori ;-; (lecę skopać tamte potwory które mogą mnie zabić!~)



Informacje:


Reżyseria - Kotaro Tamura
Scenariusz - Deko Akao
Muzyka - Taku Iwasaki
Produkcja - Bones


Liczba odcinków - 12
Czas trwania - ok. 25 minut odcinek
Kategoria - komedia, akcja, supernatural


Glosy:
Yato - Hiroshi Kamiya
Hiyori Iki - Maaya Uchida
Yukine - Yûki Kaji
Kofuku - Aki Toyosaki
Tomone - Asami Imai
Daikoku - Daisuke Ono
Nora - Rie Kugimiya
Tenjin - Tôru Ôkawa
Bishamon - Miyuki Sawashiro





AMV






3 komentarze:

  1. Świetne anime, z niecierpliwością wyczekiwałam na napisy do każdego kolejnego odcinka. Bardzo przyjemny dla ucha opening. Animacje, wygląd postaci, Yato ( jego charakter, zachowanie i wygląd), fabuła wszystko to razem sprawiło, że pokochałam to anime, szkoda, że jest tak krótkie. Tak jak wspomniałaś minusem jest zachowanie Hiyori w niektórych momentach. Mimo to oglądając świetnie spędziłam czas. Napewno jeszcze nie raz obejrzę historię o ubogim bogu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie - szkoda, że krótkie, ponieważ ostatni lecz (w moim odczuciu) główny wątek samego Yato i jego przeszłości (Nora, Rabou) został zepchnięty w dwa ostatnie odcinki. Nie wiem jak to wygląda w mandze (bo leń, jeszcze nie czytałam ;-;) ale sądzę, że wątek z Yukine jest ciutkę za długi. Mogliby wtedy wygospodarować czas dla Yato... Ale to takie moje małe przemyślenia. ;)

      Usuń
    2. Zgadzam się, za mało czasu poświęcili Yato. Jego historia jest bardzo interesująca, z chęcią przyjrzałabym się jej bliżej. Ja także jestem leniem i nie czytałam jeszcze mangi. ;)

      Usuń